CASE
Ja, det har verkligen varit ett annorlunda år. I januari var jag på kontoret för första gången och träffade alla. Jag möttes av ett kontor fullt liv och rörelse och människor som gav mig ett varmt välkomnande. Jag tillträdde sedan som VD i maj och då var kontoret inte lika fullt…, men välkomnandet lika varmt via digitala plattformar istället. Både kollegor och kunder har visat ett stort intresse av att vi ska lära känna varandra och jag känner verkligen att för mig är det här “the place to be”.
Det är helt klart lojaliteten hos alla medarbetare som har överraskat mig mest. Alla har ett enormt engagemang för vår affär och den tjänst vi levererar till våra kunder. Man vill verkligen jobba tillsammans för att allt ska bli rätt och vi kan leva upp till våra kunders förväntningar. Den lojaliteten imponerar på mig!
Vi har genomfört flera stora initiativ som jag är stolt över och som ni har kunnat läsa om i våra nyhetsbrev under året. Vi har outsourcat vår fakturahantering, vi har startat upp vårt stora projekt för att modernisera vårt IT-stöd och vi har lanserat en ny hemsida för att nämna några exempel. Det jag är minst lika stolt över är den löpande leveransen. Den som inte får så mycket uppmärksamhet, utan som man förväntar sig bara ska fungera. Att vi lyckats hålla kvalitet och leverans på topp, trots stora förändringar, det tycker jag är värt att sätta ljuset på när vi blickar tillbaka på vad vi har åstadkommit i år.
Vi har precis arbetat igenom affärsplanen för 2021 och jag vill lyfta fram tre strategiskt viktiga områden. Första området är tillväxt – jag brinner verkligen för att nå ut till fler företag som jag vet skulle ha nytta av våra tjänster. Det andra området är vår fortsatta satsning på ett moderniserat IT-stöd. Och sist, men absolut inte minst vill jag göra allt jag kan för att FörsäkringsGirot ska fortsätta vara “the place to be” för alla oss som jobbar här.