CASE

Hur VR säkerställer att tjänste- pensionen blir rätt för alla anställda

Julhälsning från vännerna på FörsäkringsGirot

Året börjar närma sig sitt slut och det är snart dags för oss alla att få njuta av några välbehövliga lediga dagar. Vi vill tacka för ett fantastiskt år tillsammans! Vi är så tacksamma för att ni hjälper oss att bli bättre genom att delta i vår kundundersökning och genom den feedback som vi får av er dagligen. Tillsammans gör vi FörsäkringsGirot till den bästa partnern för hantering av tjänstepensionsadministration.

Vi passade på att ställa några frågor till vår VD, Ulrika Bragg då vi är väldigt nyfikna på hennes reflektioner av 2020 och vad vi har att se fram emot 2021.

Hur har det varit att vara ny på jobbet det här speciella året?

Ja, det har verkligen varit ett annorlunda år. I januari var jag på kontoret för första gången och träffade alla. Jag möttes av ett kontor fullt liv och rörelse och människor som gav mig ett varmt välkomnande. Jag tillträdde sedan som VD i maj och då var kontoret inte lika fullt…, men välkomnandet lika varmt via digitala plattformar istället. Både kollegor och kunder har visat ett stort intresse av att vi ska lära känna varandra och jag känner verkligen att för mig är det här “the place to be”. 

Vad har överraskat dig mest under året som gått?

Det är helt klart lojaliteten hos alla medarbetare som har överraskat mig mest. Alla har ett enormt engagemang för vår affär och den tjänst vi levererar till våra kunder. Man vill verkligen jobba tillsammans för att allt ska bli rätt och vi kan leva upp till våra kunders förväntningar. Den lojaliteten imponerar på mig! 

Vad är du mest stolt över när du blickar tillbaka?

Vi har genomfört flera stora initiativ som jag är stolt över och som ni har kunnat läsa om i våra nyhetsbrev under året. Vi har outsourcat vår fakturahantering, vi har startat upp vårt stora projekt för att modernisera vårt IT-stöd och vi har lanserat en ny hemsida för att nämna några exempel. Det jag är minst lika stolt över är den löpande leveransen. Den som inte får så mycket uppmärksamhet, utan som man förväntar sig bara ska fungera. Att vi lyckats hålla kvalitet och leverans på topp, trots stora förändringar, det tycker jag är värt att sätta ljuset på när vi blickar tillbaka på vad vi har åstadkommit i år.

Hur ser planerna ut för 2021 – vad har vi att se fram emot?

Vi har precis arbetat igenom affärsplanen för 2021 och jag vill lyfta fram tre strategiskt viktiga områden. Första området är tillväxt – jag brinner verkligen för att nå ut till fler företag som jag vet skulle ha nytta av våra tjänster. Det andra området är vår fortsatta satsning på ett moderniserat IT-stöd. Och sist, men absolut inte minst vill jag göra allt jag kan för att FörsäkringsGirot ska fortsätta vara “the place to be” för alla oss som jobbar här.

/God jul önskar Ulrika Bragg och vännerna på FörsäkringsGirot